Mitt träningsupplägg

Har ju så klart planerat för hur jag ska träna och min tanke är att träna på gymmet fyra dagar i veckan. Letade efter ett upplägg som innehöll just det på nätet och fann ett som passar mig och mitt tänk på deffa.nu

Det är ett 4-split träningsprogram som kombinerar det bästa av två världar – styrka och muskeltillväxt vilket passar mig bra. Med tanke på den tid som passen tar så funkar det också. Körde första passet igår eftersom jag mådde konstigt i måndags och det är precis så jag hinner med passet innan jobbet och kan duscha och allt.

Huvudmål: Bygga muskler och öka i storlek
Träningsform: Split
Nivå: Mellan/intermediär – avancerad
Längd: 12 veckor
Pass i veckan: 4
Tid per pass: 45 – 60 minuter
Träningsutrustning: Skivstång, hantlar, maskiner (tillgång till gym vore att föredra mao)

Så nu idag har jag vilodag och imorgon ska jag köra igen, upp runt 06, ta mig till gymmet så fort som möjligt och så blir det ett pass överkropp för att öka muskeltillväxten. Det blir till att testa sig fram med vikterna såhär i början, eftersom det är lite högre antal repetitioner än jag är van vid. Kroppen ska ju kunna utföra programmet utan att det blir allt för kämpigt.

Jag redovisar mina träningspass genom Fitocracy och det är även därifrån jag gjort skärmdumpar från när ni ser hur mycket poäng som jag samlat genom passen. Om vi jämför med när jag var igång med träning som mest för 4-5 år sedan så ligger jag rätt lågt med 500 poäng per pass. Då kunde jag komma upp i över 1000, men jag tänker att jag måste komma igång. Så jag kommer gradvis växla upp målen. Nu vet jag inte heller vad jag får för de pass jag inte hunnit göra ännu. Men när jag blir starkare så ska även poängen öka med vikterna som jag lägger på.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.