Vad händer i livet?

Utsikt från uteplatsen

Idag har jag varit hemma för jag är lite krasslig, inte långt kvar till semester. Jobbar nästa vecka också, sen är det jag och familjen som är lediga 4 veckor ihop. Vi har inga färdiga planer, mer än att Astrid ska bli blöjfri och att vi ska göra lite dagsutflykter, typ Junibacken på Djurgården. Har hänt lite senaste tiden, så går igenom några av våra helger sen i juni.

Börjar med den senaste och går bakåt i tiden.

Städhelg och kalas

I helgen som var var vi mest hemma. Tvättade, fixade med lite olika saker som behövdes göra här hemma. Ungarna fick leka i en koja som Linda fixade av en klädställning, några filtar och stora klädnypor. Det sysselsatte dem en del av dagen, tillsammans med att läsa på plattan.

Både fredag och lördag kväll, satt jag och Linda ute och pusslade på uteplatsen efter att barnen somnat. Så härligt, även om det blev lite kallt och mörkt på slutet. Vi åt hämtmat på lördagen. På söndagen var vi först till Elgiganten i Kungens kurva och köpte ny dammsugare och in till Ikea för att köpa en luftrenare. Sen så var det kalas för mamma som fyllt år. Hon fick biljetter till Tommy Körbergs avskedsturné som hela familjen samlat till och blev himla glad.

Avslutade helgen med att spöa frugan i kortspel, hihi.

Midsommarfirande i Västerås

Förra helgen var det ju midsommar och då åkte vi iväg till Västerås för att fira med Lindas familj. Värme och sol, det fanns till och med en pool.

Var trevligt och god mat och så. På lördagen besökte jag och Lindas svåger med son, andra syrrans son och hennes kusin badhuset Kokpunkten och åkte rutschkanor hela dagen. Var en upplevelse som jag inte upplevt på länge, alltså att åka vattenrutschkana. Efteråt käkade vi pizza och sen hängde vi i skuggan för det var så varmt. Bar hemåt sen på söndagen.

Konsert och spa i Göteborg

10 juni och den helgen åkte vi ner till Göteborg för att vara med och fira Laleh som fyllde fyrtio år genom att se hennes konsert på Ullevi. Min första gång i Göteborg och på Ullevi med så klart. Konserten var underbar. Tårar, allsång och ja, underbart.

Vi åkte via Västerås på torsdagskvällen för att lämna ungarna där hos deras mormor. Sen tidigt på fredagsmorgonen kl. 05.35 tog vi en taxi ner till Västerås central och bordade tåget som avgick kl. 06.00. 4 timmar senare var vi framme i Göteborg. Väl där gick vi till vårt hotell Clarion Collection Hotell Odin som låg rätt nära, för att lämna in våra väskor.

Sen skulle vi möta upp vår kompis Charlie som bor och jobbar där. Jag fick en utmärkt idé om att vi skulle gå till Stenpiren och ta färjan över till Lindholmskajen, tog lite längre tid än jag trodde. Jag hade skadat min fot lite mindre än en vecka tidigare, så var väl inte optimalt. Men det gick bra till slut

Utsikt från Stenpiren

Var trevligt att ses och käka lite god lunch. Fick lite tips om bra spa och restauranger som vi försökte planera in. Dock var det svårt att få bord på de flesta ställena så efter lite sökande på nätet hittade vi en indisk restaurang som vi åt middag på senare.

Innan dess så tog vi då bussen från Lindholmen till Göteborgs central och gick in på Nordstan, det stora köpcentrumet som ligger alldeles bredvid och letade efter en kabinväska till mig. Upptäckte att min gamla trotjänare som följt med på allt från utlandsresor till Holland, New York till utlandsfester med studenter och festivaler börjat ge upp med trasiga däck och revor. Hittade lite alternativ, men köpte inget.

Efter att vi tittat runt lite, ville jag hitta ett ställe att ta en drink på, men det fanns ju inte där, då gick vi till hotellet för att checka in istället, främst för att det var tid för det, men även för att mina fötter var helt förstörda av att gått runt halva dagen.

Kom in på rummet och fick se att vi fått ett stort fint rum med kök och stora fönster och härlig säng.

Stora fönster
Härlig säng

Sen var det bara att göra iordning sig inför middag och konsert. Efter konserten gick vi till hotellet och chillade, var rätt trötta så tror vi somnade rätt omgående. Dagen efter var planen att gå på spa och så blev det, var på Hagabadet vid Drottningtorget. Skönt och välbehövligt.

Sen tillbaka till hotellet där vi låst in våra väskor i bagagerummet som var proppfullt med bagage. Vi hade förstås ställt in våra innan dess det blev fullt, långt in. Så när Linda skulle få ut väskorna, lyckades hon tyvärr tappa ur sitt glasögonfodral med glasögon i så istället för att gå och käka nånstans innan tåget gick så blev hon tvungen att rekapitulera vart hon varit och leta överallt. De dök dock inte upp, så fick åka hem utan glasögon.

De dök dock upp förra helgen igen, de var inne i bagagerummet som sagt, men det var jättesvårt att hitta nåt där.

Har även sprungit 5 km på Scaniamilen, sparkat på en av vår stentrappor på uteplatsen så jag trodde jag brutit tån, jobbat, köpt och monterat ny badrumsförvaring, ska sova för länge sen, men som vanligt fastnar jag med en massa dravel när jag väl sätter mig vid datorn.