Snart semester, äntligen!

Hur kommer det sig att jag har semester om först en vecka? Fast nu har jag ju semester imorgon och på fredag med. Vi åker till Tyskland och spaar oss ett par dagar. Vi ska bo på http://www.ostsee-therme.de/ och gotta oss rejält. Fan vad skönt det ska bli. Sedan så jobbas det en vecka och sen är det fyra veckor med semester som gäller för denna familj. Vi ska till stugan Rullbo i Dalarna och vara lata som fan en vecka. Jag ska se ikapp massa serier, plugga teori och lägga pussel och spela kort och allt annat vi kommer göra. Kanske till och med badar i sjön.

Efter det åker vi hem några dagar och preppar inför vår resa till Rhodos. Blir en tidig sejour då planet går redan 06 på morgonen den 26/7 och sen ska vi svettas bort i medelhavsvärmen en vecka. Kommer bli underbart. Äta gott, sola och bada. bara njuta av livet och slappa. Sen när vi kommer hem ska jag köra en typ av intensivkurs för att komma närmare körkortet. Var iväg igår till körskolan och köpte ett paket. Så blir typ 11 körlektioner på en vecka så får vi se hur nära jag kommer ett körkort. Körskoleläraren vill att jag ska kämpa på hemma, men jag vet inte när det ska hinnas med.

Jag hoppas verkligen att de här fyra veckorna ska ge mig ro och vila och se till så att jag känner mig mer laddad att återvända till jobbet efteråt. Men vi får se. Har varit lite tufft senaste tiden, men tror det kan ordna sig. Åter igen vi får se. Det ska bli jäkligt skönt i alla fall så mycket kan jag verkligen intyga och hör sen..

Nu jobba resten av dagen sen kör vi mot Tyskland inatt.

photo credit: ancasta1901 Passo_del_Lupo_10 via photopin (license)

Etiketter: , , , , ,

Semesterdags äntligen!

2016-07-19 14.34.10 2016-07-19 14.34.15
2016-07-19 15.48.21 2016-07-19 16.13.55

Redan i semestermode efter några dagar efter det blivit semesterdags, har lyckats sova ut och se på serier och inte gjort något alls igår. Skönt att det är semesterdags. Idag har jag träffat en kompis och hängt lite, sen får drog jag och tränade efter det. Såå skönt att bara ta dagen som den kommer. Sen imorgon blir det lunch med en kollega och häng i park med vindrickande. Och vädret ska arta till sig, alldeles lagom till min semester!

Min flickvän(!) har åkt till Kuba i två veckor så det gäller att ha saker för sig så det inte blir så ensamt. Har en del projekt att fixa med också så lär inte gå sysslolös direkt. Träna, röja hemma med både papper och prylar och gamla kläder. Lite hemsidestuff och annat smått och gott. Sen har vi förstås alla serier som jag ligger efter med.

Nu låter det som att jag inte kommer slappa och ha det skönt, men jo det kommer jag hinna med också. Vad gör ni på semestern? Någon som vill hitta på något? Jag har ju inte jättemycket för mig. Så jag kan tänka mig lite häng här och där. Lite tajt med pengar till på måndag dock. Men det finns så mycket men kan göra som inte kostar något.

Sen fick jag veta en sak idag som gör att jag undrar om någon där ute vill sända mig en signal om att ta tillvara och njuta av livet och att finnas. Återkommande jävla skit hela tiden, när räcker det liksom? No más! Nu verkar det ju som att det kommer gå bra, men ändå, blir så oändligt jävla less och trött.

Nu ska jag försöka komma i säng hyfsat så jag är pigg och kan cykla till Huddinge för den där lunchen imorgon. Ska faktiskt bli rätt skönt att sova tidigt fast jag inte behöver gå upp tidigt.

Slut på det roliga

2015-07-04 16.06.36

Nu ska det jobbas igen. Slut på semestern och inget mer ligga i soffan och se på serier och film dygnet runt. Inget mer lägga sig när fan jag vill, alltså 3-4 på morgonen. Ingen mer ångest för att man inte gör något vettigt alls. De här två veckorna med semester var inte jätteinnehållsrika, men jag gjorde i alla fall inget mer än jag behövde. Började med en resa till Gränna och över till Visingsö.

Mer som semestern innehållit är: Två inflyttningsfester, ett spontanbesök i Västerås med utgång, en fancymiddag som kostade, ett besök på Vapiano och ja lite biljard och caps. Och som sagt fler avsnitt och serier än jag orkar räkna ut. Nu sova så jag orkar upp imorgon.

Klockan 07.00 ringer alarmen.

Etiketter: ,

Knäpper mina fingrar

medium_6354182139

All skit försvann direkt. Mina drömmar blev sanna. Allt löste sig utan knyst. Så tystnar allt. Kan aldrig pausa, det rullar på och allt sliter vidare. Oförståeligt men inte mindre sant.

Behöver en famn att försvinna in i, en famn som kan få mig att glömma skiten. En som gör att allt det där blir till ett stilla brus nånstans bortom hörhåll.

Skrev det här för några veckor sedan och minns inte riktigt vad som framkallade dessa känslor, lustigt vad några veckors semester kan få en att glömma.. knäppa fingrar?

Just nu sitter jag ensam hemma och försöker frammana någon slags produktivitet, men den försvann visst med ledighetens infinnande. Antingen det eller så är jag otroligt trögstartad, får försöka påminna mig om vad som är viktigt.

Meeeen visst, det hade varit otroligt skönt om det gick att bara knäppa med sin fingrar så vore allt som det borde.

photo credit: Kalexanderson via photopin cc

Etiketter: , , , , ,

Första semesterveckan

Första semesterveckan är redan avverkad, men det har varit fullt upp så det känns okej. Tog mig till Ropsten efter jobbet och mötte upp folk och sen ut och fira midsommar, var en trevlig tillställning med oväntat bra coverband på dansbanan. Jag sjöng sönder huvudet som många ggr förr, men vad gör väl det. Hann bara hem och byta innehåll i väskan innan det var dags att åka till Gotland som ni nog observerat i tidigare inlägg.

Hann med att besöka olika restauranger/barer/krogar som Munken och Surfers och Gutekällaren, på Gutekällaren var Syster Sol och uppträdde så fick lite konsert mitt i allt med. Vi gick omkring en dag i Visby och bara glodde runt och shoppade, sen tog vi en biltur ut på landet med.  Alldeles lagom vecka i min smak.

Sen hem igen för att åka bil till Västerås och gå på Cityfestivalen. Såg Hoffmaestro och Looptroop främst, men även en sväng med Victor och Natten och Dimitri Vangelis och Wyman. Bäst var ju att gå ut och dansa röven av sig på Blue Moon Bar. Ägde hela haket 😛 Åkte hem lördag kväll för min roomie skulle upp och jobba.

Så idag (läs igår) var det åka hem till hemstan och fira morsan som fyllde år och träffa nästan hela släkten, det var mysigt. Imorgon är det samma sak igen, ett av syskonbarnen fyller år. Efter kalaset åkte jag och tränade och sen hade vi vår Disneysöndag och såg Frozen, brudarna hade inte sett den, helt otroligt, jag vet 😛

Snögubben Olaf var visst den stora behållningen, nästa gång blir det Skönheten och odjuret.. Finns hur mycket som helst mer jag skulle kunna berätta om veckan som gått men jag väljer att behålla det smaskiga för mig själv. Kan ju säga att det inte har haft med mig att göra, åtminstone inte direkt.

Andra människor håller på med drama, inte jag.. Jag har inte så mycket åsikter om deras livsval och beteende heller, eller ja.. beror väl lite på. Nu ska jag sova för jag har saker att göra imorgon, som att träna igen och leta present och finna min väg..

Etiketter: , , , , , , , , ,

Generally speaking

medium_7001746083

Jag behöver skriva lite bara för att börja, får något av en slags passiv skrivkramp. Jag postar mest bilder från instagram och det blir lite tråkigt i längden. Skyller på träning, jobb och livet i allmänhet. Det händer saker hela tiden, jobbiga saker, tråkiga saker, trevliga saker och allt där emellan.

Mer eller mindre så kan jag säga att det lider mot semester snart och då ska jag försöka ta tag i allt som blir liggande. Eller så släpper jag allt och så blir inget gjort, beror lite på hur mycket jag hittar på. Ska ju först fira midsommar och sen åka till Gotland om inget oförutsett händer.

Just nu så behöver jag återgå till arbetandet. Kan ju hälsa att i allmänhet så är det bra. Träningen går bra osv. And so on and so on. Generally speaking..

Ska verkligen försöka använda min finfina kamera på semestern så jag kan lägga till lite bilder i min portfolio.

photo credit: DaveLawler via photopin cc

Träning och utveckling

Dags för vecka 3 av 4 på semestern. Som jag skrev igår så rev jag av ett hejdundrades pass på gymmet igår. Jag orkade köra 100 kg på marklyft. Nytt personligt bästa förstås, har aldrig testat att lyfta så mycket innan. För er som inte känner till den övningen se video nedan.

Tänk på att jag inte är riktigt i samma liga 😛

Jag är igång i alla fall. Har tränat mer än 3 ggr i veckan senaste 6 veckorna. Med nåt undantag vid sjukdom och så. Totalt har jag tränat 52 gånger sen 1 april. Ganska bra jobbat av en som inte orkade med att träna alls förra året. Eller jo, jag tränade 15 ggr då.

Nu ska jag iväg och köra lite armar. Var iväg och solade lite vid Långsjön tidigare som jag märkt inte ligger mer än max 15 minuter med cykel från mig. Cyklade lite vilse på vägen dit, men på vägen hem fick jag till rätt väg. Satt mest och läste, blev inget bad. Håller på och läser en bok vid namn ”The Passage”, väldigt spännande. Fast när jag läste wikiartikeln nyss så spoilade jag visst slutet på boken för mig själv.

Oj, skulle dragit till gymmet för typ 1,5 timme sen så nu ska jag dra.