Grymt!
Idag har jag varit grym! La mig 00.30 utan datorer på och stängde av el och allt. Gick upp 08.30 och fixade iordning mig, sen var det dags för läsning ur kurslitteraturen. Kände mig duktig och gick till och från Fortsätt läsa Grymt!
Idag har jag varit grym! La mig 00.30 utan datorer på och stängde av el och allt. Gick upp 08.30 och fixade iordning mig, sen var det dags för läsning ur kurslitteraturen. Kände mig duktig och gick till och från Fortsätt läsa Grymt!
Haha, idag vaknade jag av att katten höll på och skrapa i kattlåddan klockan 9 nån gång, fan vilken tur. Har sedan dess sett klart första säsongen av DC, tårdrypande sista avsnitt såklart. Laddar hem nästa säsong, som jag tror Fortsätt läsa Sköna söndag
Nya projekt, nya uppgifter, nygamla idéer. Ska etikettera en massa i bloggen, borde börjat med den från början, när tjänsten kom, men jag orkade inte/var lat eller något. Så jag får göra det såhär i efterhand, i min jakt på Fortsätt läsa Sluta dricka skallen i bitar
Hur min bild av och förståelse för beteendevetenskap har förändrats. Utgångspunkten innan kursen startade var vad de tre beteendevetenskapliga ämnena psykologi, pedagogik och sociologi var för mig. Svaret blev ungefär att det är olika medel för att få förstå hur Fortsätt läsa Jag känner mig upplyst.
Förklaring: Vi skulle sammanställa vårt idealsamhälle utifrån den filosofi som John Dewey lagt grunden för och tituleras Pragmatiken och sen fick vi opponera på någon annan pedagogisk filosofi. Min uppgift i detta grupparbete var att presentera vår syn på metod. Fortsätt läsa Pragmatikens metod.
Förklaring: Vi fick till uppgift att i introduktionskursen till pedagogiken skriva om något som vi fann intressant i ett artikelhäfte och presentera detta samt ställa en fråga relaterad till den texten. Detta redovisades senare på ett litteraturseminarie. Artikeln var skriven Fortsätt läsa Övermänniskoidealet – utopi eller framtid?
”De här studierna pekade på att utveckling och mognad var en betydligt med aktiv process, något betydligt aktivare än vad som låg i begreppet sensorisk deprivation. En sida av deprivationen var nämligen social eller interaktiv: de så kallade depriverade spädbarnen Fortsätt läsa utdrag